The sky's the limit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu The sky's the limit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

The sky's the limit!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

31 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een directe vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur is heel prettig: geen wachttijden op drukke vliegvelden maar rechtstreeks met de KLIA-express van het vliegveld naar het KL centraal. En toen begon het: er zijn 5 verschillende treinsystemen in Kuala Lumpur: de monorail (door de lucht, de rapid-express en dan nog de KLKommuter en nog een paar: allemaal kruisen ze elkaar ergens in de lucht en moet je verwisselen van perron. Gelukkig allemaal vriendelijke mensen die je de weg wijzen. Ik stapte netjes uit in Jalan Pudu, de straat waar mijn hotel moest staan: helaas was dat nr. 480 en ik moest op nr. 180 zijn. Dus toch maar een taxi genomen maar de chauffeur was niet zo vriendelijk. Hij mopperde aan een stuk door: als je in Hang Thua was uitgestapt was je er nu al geweest. En tot 2 keer toe: je been zit in de weg, ik kan niet schakelen. Het is ook lastig als alles eenrichting verkeer is en de weg overal is opengebroken. En die arme man had er maar 7 ringit aan verdiend, en nog voordat ik zeggen hou het wisselgeld maar, foeterde hij: je moet me wel 10 ringit betalen. Maar eind goed al goed ik ben er nu. En ook al geacclimatiseerd. Vandaag ben ik met de Hop-on, Hop-off bus door heel KL getoerd: Klein India, Chinatown, Merdeka-square en De Petronas torens gezien. Alhoewel het verkeer niet echt heel erg druk is ga ik morgen toch de hele dag met de monorail. En de Sky is de Limit hier: je kan echt overal komen, zelfs bij de Batu-caves (30km) verderop en zelfs het vliegveld. Het uitzicht is fenomenaal; ik heb me voorgenomen om alle kleuren (=systemen) uit te proberen.
Vanmorgen vroeg eerst naar de Petronas-twin-towers want ik had me voorgenomen om deze keer echt de SKY-bridge, op de 41ste verdieping te gaan zien. Helaas alle kaartjes tot en met zaterdag uitverkocht dus dat was de limit. Misschien kan ik nog de Menara KL toren proberen (die is ook heel hoog) , maar ik vrees het ergste.
En dan mijn hotel: het Cube Boutique. Prima kamer(tje) en dichtbij het Beryaja-plein. Met veel winkels: wat zeg ik: nog NOOIT zoveel winkel-oppervlakte gezien. Ik heb het net beneden (zit nu op de 9de verdieping) nagevraagd. Tien verdiepingen met ieder ongeveer 1 vierkante kllometer winkel. Ik word er gek van!!! En dat is nog maar EEN gebouw en er zijn er tientallen van deze in Kuala Lumpur. Echt waar je kan door de bomen het bos niet meer zien. En je loopt zo van het Imbi-station hier binnnen.
Overigens die mono-rail wordt wel heel erg intensief gebruikt: ik zat net in een hut-mutje volle coupe en ik vroeg aan een jongen of er nog een grens zat aan het aantal mensen dat binnen mocht en hij zei: zo veel als er maar inkunnen, en dat was proppen en dan nog stond er een hele menigte op het station die er niet meer bij kon.
Maar toch: prima systeem, tis even wennen maar dan kom je ook ergens. En al die tuk-tuks net als in Bangkok da's ook maar niks.
Volgens mij heeft deze stad het vanaf het begin goed aangepakt: brede straten met bijna alle verkeer door de lucht.
Kunnen we daar in Schaijk ook nog iets aan doen als we toch met dat nieuwe centrum plan aan de slag gaan??

  • 31 December 2013 - 13:04

    Berthie:

    Nettie,
    Fijn om tehoren dat je de wereld verder aan het verkennen bent.
    Hier was jevolgens mij nog niet geweest. Een hele onderneming.
    We blijven je volgen en leren zo ook nog wat over de andere kant van de wereld.
    Binnenkort gaan wij voor twee weken naar Thailand. Ook de zon opzoeken en cultuur snuiven.
    We wensen je nog een hele fijne reis, maar vooral de beste wensen voor 2014. Veel geluk en gezondheid, maar bovenal heelhuids terug.
    Groetjes van Berthie en Hennie

  • 31 December 2013 - 13:10

    Marian Harms:

    Leuk verhaal! Mooi dat de reis zo voorspoedig is verlopen. Lekker vermoeiend zo'n grote stad!
    Heel veel plezier met de tientallen kilometers winkels! Was je nog iets vergeten? Lijkt me dat dat probleem daar snel is opgelost!
    Fijne oudejaarsavond en een super 2014 gewenst!

  • 31 December 2013 - 13:48

    Kees En Joke :

    Hallo Nettie.

    Tjee als we dit lezen breekt ons het zweet al uit.
    Al die wirwar van vervoersmiddelen en drukte we zouden spontaan aan de .....raken.
    Gelukkig heb jij al vaker met dit bijltje gehakt en weet jij je wel te redden knap hoor.
    Een hele fijne jaarwisseling en goed 2014 in .

    Gr Kees en Joke.

  • 31 December 2013 - 13:52

    Sandra:

    Ha mams, goed te horen dat de reis goed is verlopen en dat je goed aangekomen bent. Slim idee om met zo'n bus de stad te gaan verkennen. Redelijk relaxt en zo kun je een beetje wennen. Jammer dat je de Petronas Towers niet op kunt gaan (3x scheepsrecht ?). Geniet er van want dat doen wij hier ook nog steeds. Vandaag een heerlijke trekking gemaakt en die was fantastisch. Nu proberen wakker te blijven tot 2014 en dat zal nog niet mee gaan vallen. Liefs Pierre & Sandra

  • 31 December 2013 - 14:12

    Nettie:

    Ik ben al wel een keer in maleisië gweest berthie! Met sandra en pierre in 1998 of zo
    Ook jullie allemaal een gezellige jaarwisseling!!!

  • 31 December 2013 - 14:15

    Jet:

    Nettie

    GELUKKIG EEN VOORSPOEDIGE REIS GEHAD .WAT EEN AVONTUREN ZUL JE NOG BELEVEN
    WIJ WENSEN JE EEN PRETTIGE JAARWISSELING TOE .EN NOG VELE MOOIE REISERVARINGEN

  • 31 December 2013 - 15:12

    Mieke:

    Ha zusje,

    Leuk, nu 2 waarbenjij.nu's lezen, van Sandra en van jou. Ik voel bijna de warmte en drukte en ruik de geuren (in mijn gedachten want mijn neus zit nog potdicht) heerlijk die verhalen. Gisteren vroeg Annie v.d. Coer al waarom jij niet bij het bridgen was. Toen ik vertelde dat jij in Maleisië was vroeg ze: weer helemaal alleen en met de rugzak? Ze snapt niet dat jij dit leuk vindt! Afijn je kent de reacties wel.
    Ik kom net van de kapper en ga zo meteen oliebollen bakken onder het genot van de Top 2000 en aftellen tot 0.00 uur bij Tinie en Maria op de Schaijkseweg. Voor jou een fijne jaarwisseling en je hebt in ieder geval een prachtig begin van 2014.
    Liefs Mieke en de rest van de Huufkes

  • 31 December 2013 - 16:28

    Lucy :

    Wow ,i didn't know you were going traveling again ,good for you ,enjoy it while you can .
    Nice and warm there ,we have cold weather ,with lots off snow ,good for the winter sport .

    Happy New Year tonight ,and all the best for 2014 .
    love xo.

  • 31 December 2013 - 18:33

    Nelly Van Grunsven:

    Dank voor je leuk verslag. Het is zoals altijd weer heel duidelijk. Je ziet het zo voor je. Al....... die winkels.
    Henk zou gek worden en ik g e n i e t e n.
    Lijkt me wel een belevenis in zo'n mono rail, maar wel ideaal. Fijne jaarwisseling. Wij kijken al uit naar je volgende verhalen.

  • 31 December 2013 - 18:45

    Nellie Mahler:

    hallo nettie,
    wij hoorde dat je weer een mooie reis aan het maken bent,
    geniet er van,
    en een fijne jaarwisseling en een gezond 2014
    wij blijven je volgen
    Annie en nellie

  • 31 December 2013 - 19:12

    Jo Van Hout:

    HOI NET Het is weer genieten voor jou al die winkels ha ha ja Nettie het is weer fijn je verslagen te lezen het gaat je weer goed af daar dus geniet er van . onze Henk en fam. heeft het er ook naar der zin ik zou zeggen zoek ze op je weet toch waar ze zijn . hij heeft ons net al nieuwjaar gewenst terwijl wij nog 7 uur moeten wachten .Dus Nettie als ik dit stuur kan ik jou ook al een gelukkig 2014 wensen van Harrie en mij Jo tot je volgende brief groetjes

  • 31 December 2013 - 19:21

    Jeanne Brands:

    Hoi Nettie,
    Heerlijk dat we je kunnen volgen. Dank voor je reactie op de mail. Mooie jaarwisseling en alle goeds tijdens deze grote reis en verder het hele nieuwe jaar door. Geniet ervan.
    Groet van Jeanne

  • 02 Januari 2014 - 12:42

    Henk Van Hout:

    Hallo Nettie, Selamat datang, welkom in Kuala Lumpur. Wij logeren in Le Meridien tegenover sentral. Ons plan is vanavond een biertje te gaan drinken in de buurt van Bukit Bintang. Als je zin hebt iets af te spreken laat dan even horen. Wij hebben al een mooie reis door Maleisie achter de rug, langs Melaka, Ipoh, Cameroon highlands en Penang, en nu dus net als jij in Kuala Lumpur. In elk geval nog heel veel plezier, en dat zal in deze geweldige stad zeker lukken. Groeten Henk Anja en Fleur

  • 02 Januari 2014 - 13:35

    Corrij Reijs:

    Hallo Nettie

    fijne reis gehad nu gaan genieten van alles wat oud en nieuw is voor jou ook genieten van het weer .
    Carlo is ook weer afgereisd naar parijs dakar .
    groetjes corrij.

  • 02 Januari 2014 - 14:04

    Nettie:

    Wat jammer henk van hout: ik heb jullie net misgelopen op bukit bintang!!
    Ik ben vandaag in melakka gearriveerd en zie nu pas je berichtje.
    Nog veel plezier daar. Ps zijn jullie ook in het pavilion geweest? Ongelooflijke kerstshow daar!! Tot ziens in schaijk dan maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 180967

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: