Het einde van de reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Het einde van de reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Het einde van de reis!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

15 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Ja, ik zit weer in Bangkok en nee, niks aan de hand hier in Noord-Bangkok gaat het leven gewoon z'n gangetje.
Vannacht ben ik met de slaap (?)bus van Chiang Mai naar hier gekomen.
De bus stopte op de Noord-busterminal (groot, groter, grootst!) en dat is niet al te ver van het vliegveld vandaan en ver genoeg van het centrum van de stad.
Ondanks dat het de meest luxe bus was waar ik ooit in zat/lag kwam er van slapen niet veel: eerst de plaspauze en toen iedereen zo rond half 2 sliep werd opeens het licht aangedaan en lopen er vier gewapende militairen binnen. Ze controleren iedereen, voelen aan wat tassen en zijn dan weer weg. Vreemd!
Oja, en mijn stoel had een massage-functie: je rug en je billen worden door de stoel om te beurt omhoog getild. Ook heel vreemd en compleet nutteloos!Maar gelukkig was er ook een uitknop!
Maar goed, om vijf uur vanmorgen kon ik pas echt gaan slapen in een echt bed.
Vandaag had ik nog mooi de tijd om naar de (groot, groter, grootste weekend markt van de wereld/Bangkok, naam zal ik later invullen, ik ben er ook met ons Miek geweest!
Maar dan Chiang Mai, in Noord Thailand: daar viel ik helemaal met de neus in de boter: daar kwam ik vorige week zaterdag aan en net op tijd om het "Chiang Mai, Flower Festival 2014" mee te maken. Geweldig: de Thai zijn wel heel erg actief in het stimuleren van toerisme, in Bangkok was begin januari ook al zoiets georganiseerd.
Om te beginnen waren alle bomen in het centrum in het licht en de bloemen gezet, dat zo al een mooi gezicht. Maar toen begon het: op een groot podium bij de oude stadsmuur traden zang en dansgroepen uit heel zuid-oost Azie op: Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesie en natuurlijk THailand. Alles was op grote schermen door de hele stad te zien en achter het publiek trok tegelijktijd een zeer bloemrijke stoet aan wagens voorbij uit alle regio van Chiang Mai. Zondagsmiddags ging dat gewoon weer verder want toen mochten te tribes (stammen) uit de bergen hun dansje komen doen. Ideaal toch: ik hoefde niet naar het noorden want het noordden komt naar Chiang Mai. Een optreden vond ik wel heel erg vermakelijk: een komisch mannetje met z'n 2 zonen voerden een bamboe-show op: ze maakten muziek en typische bewegingen. Helaas was dat niet te horen door de michrofoon dus toen kwam het mannetje naar beneden om z'n dansje nogmaals op te voeren vlak voor de Hotemetoten. Ja, die waren inmiddels gearriveerd in hagelwitte uniformen om op wel heel officiele manier de bekers en plaquettes uit te reiken voor de optocht van zaterdag. Ja, het gaat er hier wel iets officieler aan toe dan met de Schaijkse optocht!
Jammer, jammer, jammer, ik liet mijn fototoestel gistreren vallen dus nu wodt het wel erg moeilijk om foto's te plaatsen. En k heb hele mooie gemaakt! Volgende week eerste actiestap als ik thuis ben.
Verder heb ik nog wat rondgefietst in de stad, wat me niet mee viel want er zijn totaal geen voorzieningen voor fietsters, brommers of voetgangers.
Ik fietste naar het busstation om mijn ticket te kopen en daarna wilde ik nog even door naar ce super-chique, splinternieuwe shopping mall (winkelcentrum) maar daar hebben ze ook een super-highway voor gelegd. Zonder ook maar een oversteek mogelijkheid voor types zoals ik.
Je moet gewoon tegen het verkeer in lopen langs de kant van de weg en dan proberen op een kruising over te steken. Tjonge, tjonge dat was eens en nooit weer. En misschien vanwege alle stof en smog die ik binnenkreeg liep ik een flinke luchtweg-infectie op. Dus toen ook nog maar gelijk bij Tesco Lotus een antibiotica kuur gehaald en anderhalve dag op bed gebleven.
Het heeft geholpen: straks neem ik misschien wel een biertje om dat te vieren.
Ik laat het hier bij en wil iedereen heel erg bedanken voor zijn of haar reacties hier of via mijn hotmail-adres.
In een later stadium ga ik de meeste verhalen nog aanvullen met dingen die ik vergeten ben of op dat moment niet zo van toepassing waren.
Nogmaals dank en maandag om half 7 land ik op Schiphol dus in de loop van de morgen ben ik wel weer in Schaiijk.
PS: Houwen zo dat weer in Schaijk!!

  • 15 Februari 2014 - 12:01

    Sandra:

    Ha mams,

    Jammer dat je geen foto's kunt plaatsen want je maakt me erg nieuwsgierig na al die mooie verhalen over de voorstellingen in Chiang Mai. Toen wij er waren was er een soort Floriade, ook erg mooi. We horen maandag graag jouw verhalen, kom je bij ons eten ? Goeie terugreis.

    Liefs Sandra

  • 15 Februari 2014 - 12:54

    Mieke:

    Hey Zus,

    Inderdaad jammer dat wij nog geen foto's zien maar dat komt later nog wel. Peter vraagt of je vervoer nodig hebt van Den Bosch of Oss naar Schaijk, dan kan hij je eventueel ophalen. Ja en ik weet dat je heel Azië door bent getrokken met openbaar vervoer maar in Nederland kan het soms wat lastiger zijn:) Laat maar iets horen als je dit wilt.
    Goeie reis.
    Liefs Mieke

  • 15 Februari 2014 - 14:03

    Joke Kreijtz:

    Hallo Nettie.

    Bedankt voor al je mooie verhalen we hebben ervan genoten.
    Maar zijn ook weer heel blij als we je in het zwembad terug zien.

    Gr en tot ?????

    Kees en Joke.

  • 15 Februari 2014 - 15:27

    Nettie:

    hallo Nettie

    Wat heb jij een mooie vacantie gehad,nou een goede veilige terugreis,en tot ziens.

    groetjes Nettie

  • 15 Februari 2014 - 19:01

    Richard En Jet:

    Hai NETTIE
    Aan het einde van je grandioze tocht willen we je bedanken voor de prachtige verhalen en reisverslagen

    het was een lust voor het oog en het oor .
    welkom terug in Nederland Schaijk en het zwembad
    tot dan de koffie staat klaar
    groeten van je zwemmaatje !!!

  • 15 Februari 2014 - 19:31

    Berthie:

    Hoi Nettie,
    Wat een verhalen; wij doen het je niet na.
    Je hebt weer heel wat meegemaakt. We lezen je verhalen met veel belangstelling.
    Precies een week geleden zaten wij op het vliegveld van Bangkok op weg naar huis.
    We wensen je een hele goede terugreis en we zien je wel weer een keer in Schaijk.
    Groetjes van Berthie en Hennie.

  • 15 Februari 2014 - 20:15

    Nelly:

    Hoi Nettie,
    Dank je wel voor je leuke verhalen. wij hebben echt met je meegereisd. dood eng af en toe soms, wij horen/zien graag een keer je verhalen/foto's.
    Goede thuisreis.

  • 15 Februari 2014 - 21:04

    Lucy :

    Thanks Nettie for your travel stories ,very interesting .

    Wish you a safe trip home .

    Love Lucy xo.

  • 15 Februari 2014 - 23:17

    Marian:

    Hallo Nettie,
    Fijn om weer wat van je te horen! Mooi verhaal! Leuk dat we nog foto's 'tegoed' hebben. Goede reis, en ja
    het weer blijft nog even zo. Het noorden van Nederland heeft een beetje winter gehad, maar hier niets. Dus een hoopvol berichtje voor je. Tot gauw
    Groet M en l

  • 15 Februari 2014 - 23:25

    Dorien:

    Nettie, we zullen je verhalen wel missen, maar we vinden het wel weer erg fijn als je weer thuis bent. Goede reis en tot gauw.

  • 09 Maart 2014 - 10:58

    Marian:

    Nou, heb dan eindelijk je laatste mooie foto.s bekeken! Prachtig! Bedankt dat je alle moeite hebt gedaan om iedereen op de hoogte te houden. Tot de volgende reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2112
Totaal aantal bezoekers 180807

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: