Hampi, the place to be!! - Reisverslag uit Hampi, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Hampi, the place to be!! - Reisverslag uit Hampi, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Hampi, the place to be!!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

04 December 2012 | India, Hampi

Overal hoor en lees je dat je Niet moet luisteren naar de "touts"; dat zijn de jongens die je in grote getale opwachten als je de bus of de trein uitstapt. Maar toen ik gistermorgen om half 8 min of meer gebroken de bus uitrolde liet ik het allemaal maar gebeuren. Voor ik het wist zat ik in een leuk guesthouse. D.w.z. check-out time was om half 10 dus ging ik eerst maar eens een ontbijtje zoeken. Guru, zo heet mijn gids voor deze 3 dagen, wist een mooi adresje aan de rivier (zijn neef). Wat heet mooi: een droomplek. zo mooi dat ik mijn Lonely planet daar liet liggen. Want nadat Guru en ik een sightseeing toer hadden besproken (500 roepees morgenmiddag) moesten we naar het reisbureau van een ander famillid: en je kan het geloven of niet maar nog voor het ontbijt was mijn reis t/m 7 januari besproken: op 6 dec. eerst met de bus naar Chennai, dan 2 dagen naar Mamahalapurum (aan de Zee) en dan een vliegticket naar Sri Lanka en op 4 januari een retourtje Mumbai.
Achteraf allemaal nogal impulsief maar hier in Hampi-bazaar is echt ieder huis een guesthouse, en een reisburau. Dus het maakt allemaal niet zoveel uit denk ik. Hoezo, moeilijk alleen reizen? Letterlijk alles wordt voor je geregeld. Voor de betaling van dit alles moest ik weer naar een andere neef, 50 meter verderop en zelfs dat ging met de tuktuk. Ik mocht geen stap zetten en oja, internet is gratis voor goeie klanten. Hampi is dus een paradijs voor backpackers en oma's (die doen het wel zonder drugs). Allemaal heel eenvoudig en niks geen 5 sterren hotels hier. Vanmorgen ben ik met het bootje naar de overkant gegaan en daar is het idem dito.
De Lonely Planet noemt deze plek "unreal en bewitched": onwerkelijk en betoverend. Gistermiddag heb ik mijn eerste massage gehad: van een hele zielige weduwe die in een kamertje van 2 bij 3 meter een bed, een fornuisje en een tafeltje had staan. Geen pensioen natuurlijk. Ik moest op het bed gaan liggen met een gebloemd plastic tafellaken erop. Niet al te hygienisch: het matras eronder stonk behoorlijk muf. Natuurlijk probeer je vooraf altijd af te dingen maar ik heb haar toch maar de gevraagde 500 roepees gegeven. Beter kan mijn geld niet terecht komen vrees ik.
Ik laat het hierbij: ik heb nogwat foto's toegvoegd bij mijn vorige reisverhaal: ik zit hier nu al veels te lang ook al is het gratis.
Groetjes!!

  • 04 December 2012 - 10:45

    Han:

    Erg leuk om te lezen. En goed dat het je goed gaat! Heel veel rijke ervaringen gewenst.

  • 04 December 2012 - 12:24

    Marian:

    Hoi Nettie,
    Leuk om te lezen. En de foto's zijn ook mooi. Alleen worden ze een beetje verziekt door waarbenjij.nu
    Je kunt ze alleen nog klein bekijken en de diashow kan ik ook niet meer vinden. Je kunt ze iets vergroten, maar dan houdt het op. Misschien dat het aan mij ligt, maar tot nu toe geen mogelijkheden gevonden. De veranderingen van de site maakt het er niet beter op. Groet en ik kijk uit naar je volgende belevenissen. Zo te lezen ga je je er aardig thuis voelen

  • 04 December 2012 - 12:26

    Marian:

    Vergeten te melden dat je profielfoto super leuk is!9

  • 04 December 2012 - 12:31

    Henk:

    het regent ,het stormt, het is donker en het is hardstikke koud hier . is het al zo warm daar ,dat je daarl naar verlangt? dag

  • 04 December 2012 - 14:33

    Marja Ruiter:

    Hoi Nettie
    Weet je nog wie ik ben?.Arnold en ik zaten in de groeps reis naar noord India.Ik ben een reis aan het inlezen
    naar de Molukken en Sulawesi en kwam toevallig op jouw site.Ook wij zijn al in Zuid India geweest,geweldig.Mijn zus is nu op bezoek bij haar dochter in Bengalore De man van mijn nicht werkt daar voor een nederlands bedrijf en zijn fabriek is in chennai.Op de foto van jouw kan ik zien dat je nog niets veranderd bent.Vorig jaar waren we twee maanden in Laos Cambodja en Noord en zuid Thailand en Dit jaar in de Zuid molukken en de Sunda eilanden Nu gaan we in Februari weer twee maanden naar de noord Molukken en Sulawesi Als je eenmaal het reisvirus te pakken hebt kan je het niet laten.Geniet het ervan veel plezier en ik ga je volgen

    groeten Marja Ruiter,marjavh@home.nl

  • 04 December 2012 - 19:05

    Sandra:

    Hey mams,

    Hoeveel is 500 roepie eigenlijk ? Zegt mij zo niet zoveel. Als je de rest van de trip al hebt besproken heb je de LP ook niet meer nodig, toch ? Je klinkt super enthousiast en de foto's zijn geweldig.

    Liefs San

  • 04 December 2012 - 22:06

    Mieke:

    Vaak zijn impulsieve acties de leukste, tenminste dat is ook onze ervaring. Dat weet je natuurlijk pas achteraf maar dat gaat bij jou wel goed komen denk ik.
    Liefs Mieke

  • 04 December 2012 - 23:13

    Lucy :

    Hi Nettie

    Sounds like you hit the jackpot ,nice to have it all done ahead off time .
    Love the pictures too ,looking forward to the next mail .
    Love Lucy xo

  • 21 December 2012 - 15:33

    Joke Kapteijns:

    Dag Nettie,

    Met veel plezier lees ik je reisverslagen . Ik wens je een hele fijne kerst toe en alle goeds voor 2013.
    Ga maar lekker door met genieten. Want dat je dat doet merk je aan alles.

    Groetjes, ook namens Jos,

    Joke Kapteijns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 180963

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: