Verjaagd uit het paradijs! - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Verjaagd uit het paradijs! - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Verjaagd uit het paradijs!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

26 December 2012 | Sri Lanka, Unawatuna

Ik had mijn plekje gevonden in Sri Lanka: Tangalla, guesthouse: Blue Horizon.
Bijna een leeg strand en metershoge golven, en maar een paar toeristen.
Ligstoel onder parasol en maar lezen en naar de golven staren.
Even moest ik nog denken aan de tsunami van 26 dec. 2004: de oude man heeft zijn kleinzoon toen verloren. Zelf zat hij in Colombo. Verder willen ze er hier niet zo veel over kwijt: alles hotels en gueshouses zijn nieuw en opnieuw erg dicht op het strand gezet. Mijn reisgids zegt hierover dat bijna iedereen "Too greedy" (hebberig) is. Daar hebben ze nu flink last van want bij iedere regenbui (zoals gisteravond) stroomt alles onder. Zelfs mijn balkon op de 1e verdieping (inmiddels zit ik in Unawattuna) loopt onder: maar dat ligt aan een lek in het dak. Erg goed zijn ze nog steeds niet in constructie: overal mankeert wel iets aan.
Maar goed, de oude man vroeg 2 dagen voor de kerst hoelang ik nog wilde blijven. Ik zei dat ik dat nog niet wist. O, maar je moet er 1ste kerstdag uit want dan hebben we een groep van 20 personen. 'S morgens sprak ik met een nederlands stelletje en daar had de ouwe het nog veel bonter gemaakt: zij waren al geïnstalleerd en toen moesten ze weer weg want er was een groepje van 4 mensen gekomen. Dus toen heb ik mijn conclusie getrokken en ben al dààgs voor de kerst vertrokken naar hier.
Dat zal 'm leren om zo hebberig te zijn! Intussen voelde ik me als Eva die uit het paradijs verjaagd werd. Zonder dat ik die appel at! Nu zit ik in Unawattuna, dat ligt 5 km vóór Galle: een mooie oud-Hollandse historische stad. Erg mooi om daar op 1e Kerstdag 's morgens naar de (Hollandse) kerk (anno ca 1650) te gaan en een gedeelte van de mis bij te wonen. De hele mis volgen was iets te veel van het goede: alles moest in 2 talen en het duurde uuuren. Dus ben ik maar gaan wandelen en heb lekker wat rondgeslenterd door het prachtige stadje. Via de bus (10 roepees) vanuit Unawattuna ging dat heel gemakkelijk. Ik heb hier alweer een prima guesthouse gevonden dat een eindje van alle toeristische drukte ligt en vanaf het balkon zie ik de apen en de pauwen heen en weer vliegen.
Ik heb de eigenaresse beloofd dat ik 3 dagen zou blijven (dat drukt de prijs). Ik ben net weer terug van mijn busritje naar Galle, heb geld gepind en naar de markt geweest. Straks toch maar eens even op dat strand gaan kijken (voordat de bui weer losbarst). Verder valt er moet zo veel te vertellen: ik heb té veel tijd dus ik slaap en lees alleen maar. Riep daar iemand iets over kerststress??

  • 26 December 2012 - 08:56

    Kees En Joke.:

    De Kerstdagen zijn alweer bijna om,dat betekent dat jou reis terug naar Nederland ook
    steeds dichterbij komt.
    Van de ene kant denk ik niet zo erg maar wat je weer allemaal gezien en meegemaakt hebt
    dat nemen ze niet meer af.
    Het zal weer wennen worden in het ( rijke ) Nederland.
    Wij wensen je nog heeeeeeele fijne dagen ,en een heel goed begin van 2013.
    Zien je wel weer in het zwembad.


    Kees en Joke.

  • 26 December 2012 - 10:00

    Marian:

    O ja, het ziet er inderdaad erg hollands uit, af en toe. Geniet ervan!

  • 26 December 2012 - 10:31

    Nelly Van Grunsven:

    Hoi Nettie, Ik heb heimwee als ik dat lees. Maar ik denk dan aan mooi weer en niet aan regen (hebben we hier meer dan genoeg). Het is hier nu 2e kerstdag en best redelijk weer. Wij zijn ook in Galle geweest, vond ik wel een mooi plaatsje en ja ik ben wel zo dat ik dan inderdaad naar de hollandse kerk/mis zou gaan. Nog heel veel plezier , had je toch liever eerder terug gegaan naar India?groeten van Henk en mij.

  • 26 December 2012 - 18:57

    Mary Van Dxer Meer:

    Hoi Netie een heel verslag heel interesant ,
    maar moest toch wel even lachen dat je er uit moest
    Geniet nog verder van je reis en wij horen het straks wel nog een fijne avond ,
    en alle geluk en gezondheid voor 2013 X X X

  • 26 December 2012 - 19:48

    Truus:

    Dag Nettie,
    Jij maakt toch wel spannende dingen mee. Toch alles weer goed gekomen . En wat een mooie foto's en dat wij daar allemaal van mee mogen genieten. En dan zit je rustig in 'n mooie stoel met in je hand 'n kop of glas met iets lekkers erin te drinken. Ja , dat natte weertje daar hebben wij ook meer dan genoeg van gehad en vanavond valt er nog wel zo'n 20 mm. Ik wens je een prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013. 3 januari is mijn bridgepartner Tinie Vos en 10 januari Corrie van Tiel en daarna ben jij weer mijn bridgemaatje. Het zal wel weer een hele overgang zijn, maar dat zal jewel lukken.
    Groetjes van Gerard en Truus

  • 27 December 2012 - 12:28

    Jo:

    hoi nettie de kerstgoed doorgekomen echt een beetje Hollands inderdaad . wij wensen je een hele goede jaarwisseling en nog een fijne voortzetting gr. jo

  • 27 December 2012 - 17:47

    Lucy :

    Hi Nettie
    Nice Pictures ,nice country ,but not so nice treated by those greedy people ,o well ,better places to go .
    It's a winter wonderland here this morning ,Tyler just cleaned the snow this morning ,they ( Patricia & Tyler ) spent the night here ,we went to the Walkers Christmas yesterday ,and Christmas day at Brian with the whole family ,except Kelly & Randy they are in Australia ,(lucky he nice and warm ).

    have a nice New Year .
    Lucy xo

  • 28 December 2012 - 16:38

    Berthie:

    Hallo Nettie,
    Wat een verhalen daar over je verblijf in Sri Lanka.
    Wij kunnen het ons levendig voorstellen. Wij hebben daar ook het nodige meegemaakt. Maar dan met beter weer ; veel zon en weinig regen.
    Galle is erg mooi; ook het museum en de dansvoorstelingen.
    Geniet nog van je vakantie.
    We wensen je het allerbeste voor 2013:alle geluk en gezondheid.
    In Schaijk willen we nog graag verhalen van je horen.
    Groetjes van Berthie en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 180902

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: