Thuis in Aurangabad - Reisverslag uit Aurangābād, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Thuis in Aurangabad - Reisverslag uit Aurangābād, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Thuis in Aurangabad

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

09 December 2011 | India, Aurangābād

Het gaat uitstekend tot nu toe, de treinreis is relaxed en heel leuk. Auranga ligt ca 300 km naar het Noordoosten en de trein doet er zo'n 8 uur over. Direct al komt er een man langs om te vragen wie er ontbijt wil: ik bestel toast en omelet en dat wordt na een uur ter plekke bezorgd. Prima service! Het is nog behoorlijk fris in de trein (zonder ramen en de deuren open) dus volgende keer een vestje meenemen!
Tijdens de hele reis zijn er leuke contacten met mensen die me van alles aanbieden o.a hun in krantenpapier verpakte prakkie (waarvoor ik vriendelijk bedank) en om het half uur komt er een verkoper van chai (thee met veel melk en suikter) langs of iets anders om te eten. Op ieder station wordt ruimschoots de tijd genomen om in- en uit te stappen.
Tot mijn verbazing zie ik het weer: de mannen die precies voor zonsopgang met een emmertje naar de spoorrails lopen en naar met hun gezicht naar de trein toe, gaan zitten poepen: je gelooft bijna je ogen niet maar het is toch echt waar, want zes jaar geleden heb ik dat ook al es gezien in het Noorden van India.
Acht uur later, in Aurangabad (met ca 1 miljoen inwoners) schrik ik alweer van het hectische verkeer: alles loopt, rijdt en beweegt zonder stoplichten kris kras door de straten. Toch heb ik in de 3 dagen dat ik hier ben nog niet EEN botsing gezien.
Gisteravond toen we in het donker terugkwamen van Ellora vond ik het helemaal eng: gelukkig hadden wij een méér dan uitstekende chauffeur. De eerste dag gingen we met 12 mensen op een daags ervoor geboekte excursie naar de Ajanta grotten(105 km). Deze grotten- waarvan er zo'n 30 zijn uitgehakt in rotsen, zijn allemaal tempels- of slaapplekken voor monniken. De oudste dateert van 200 na Christus.
Er schijnen er in totaal zo'n 1200 grotten te zijn in deze region. Daags erna naar de nog veel indrukwekkender tempels van Ellora. Vergelijkbaar met die in Lalibela in Ehtiopie. Vierendertig stuks, maar we hebben alleen de mooiste ervan bekeken. Zo rond het middag uur wordt het vermoeiend om in de vallei, trap op. trap af, schoen aan en uit. Overigens, de reis naar Ellora toe was al even indrukwekkend: er valt zoveel te zien dat je ogen en oren te kort komt. En we krijgen wààr voor ons geld: er staan nog diverse bezienswaardigheden op het programma die dag: o.a. het sfeervolle Panchakki met een oude watermolen; de namaak Taj Mahal en een bezoek aan de ruines van een oud paleis. Bijna te veel voor een dag!

Ik heb een gezellig guesthouse in een rustig straatje in Auranga en het is altijd goed om na een hectische wandeling weer naar ´huis´te gaan.
De eerste avond, als ik naar huis loop zie ik iets wat ik al kende van mijn vorige India reis: de voorbereidingen voor een bruiloft.
Onmiddelijk herinner ik me weer de gemiste bruiloft van zes jaar geleden dus loop ik later op de avond in het donker op het geluid af: typische bruilofsmuziek die de bruidegom begeleiden naar de enorme feesttent.
Terwijl ik al die prachtig geklede mensen loop te fotograferen en filmen komen er allerlei mensen met vragen op me af. Ik krijg een (alcoholvrij) drankje aangeboden en wordt wel 3 keer uitgenodigd om te komen eten. Ik weet dat het eten veels te "spicy" is voor mij en bedank vriendelijk voor de eer.
Maar wat een schitterende belevenis: en ik ben nog maar 3 dagen in India!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Aurangābād

South India

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2012

Happy Pongal!

14 Januari 2012

Aan het eind van de weg en weer terug!!

10 Januari 2012

Opmerkelijk!

04 Januari 2012

Een regenachtig Oudjaar!

29 December 2011

Door de backwaters van Kerala
Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 180934

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: