Tea time in China! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Tea time in China! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Tea time in China!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

14 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

En wat voor thee dan wel?? Nee geen ordinaire theezakjes zoals bij jullie maar "the most delicious Olong tea"! Geteeld en geplukt door de vrouwen uit het dorp hier en ja, erg lekker. Nadeel is wel dat, als je maar even ergens gaat zitten, de theepot verschijnt. Ih heb net mijn ontbijtje op en dacht, ik laat mijn volle kop thee op de tafel staan dan weten "ze" dat ik niet meer hoef, maar helaas, de allervriendelijkste eigenaar zet m'n kopje naast de PC en vult nog eens bij.
We zitten natuurlijk niet echt in China maar wèl in een dorp met van oorsprong echte (Yunnan) Chinezen. En we zitten hoog, heel hoog zelfs en kijken uit over, hoe kan het anders, theeplantages. In Mae Salong. Nog niet zo lang geleden werden hier papavers geteeld voor de opiumteelt maar die tijd is (nagenoeg) over. Toch word in de Lonely Planet gewaarschuwd om toch vooral niet in te gaan op aanbiedingen. Ik ben op 06.00 uur opgestaan om naar de kleine morning market te gaan en uit te kijken over het dal. Om 0.700 uur zie je de monniken in oranje kledij en op blote voeten voorbij schuivelen om voor voeding te bedelen en om hun zegen te geven.
Tot zover het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ons Miek nu officieel diarree heeft. Straks maar eens even kijken of we naar de dokter (pharmacy) hier in het dorp kunnen. Ze begint zich nu ook echt ziek te voelen dus er moet gehandeld worden.
Het goede nieuws is dat ze op de goede plaats is om ziek te zijn: het is hier paradijselijk mooi, we hebben een comfortable bungalow,spotgoedkoop en we hoeven nog lang niet weg als we niet willen.
We houden jullie op de hoogte!

• 14 Januari 2010 - 01:37

Lucy:

Nettie Mieke
    To bad you have to cope with the runs ,but that's life he .
    But the nice weather and the land scaping is a good excuse to enjoy it .
    Have fun .
    Love Lucy xo

• 14 Januari 2010 - 06:29

Sandra:

Ha mams,

Ga naar een apotheek (indien aanwezig) en koop daar antibiotica. In de LP staat welke stofje daar in moet zitten. Bij Pierre was dat de genezing en hij is tenslotte een specialist in diarree. Veel beterschap voor tante Mieke en zorg goed voor haar.

Liefs Sandra

• 14 Januari 2010 - 07:16

Sil, Pas, Bram En Bo:

Laat haar maar veel van die heerlijke thee drinken. En wens haar van ons ook maar veel beterschap.

Knuffel van ons

• 14 Januari 2010 - 11:39

Piet En Ardie:

Hallo Netty en Mieke.
    Mieke wij hopen dat je vlug weer beter bent, zodat jullie samen weer kunnen genieten van de vakantie. Wij genieten van jullie reisverslagen.
    Mieke van harte beterschap.

• 17 Januari 2010 - 09:39

Jovan Hout:

hoi nettie het is zo als ik wel had varwacht weer zeer geslaagd tot nu toe .de verhalen het weer en alles wat jullie samen beleven heel gezellig ga zo door . groetjes . p.s. is je zus weer opgeknapt , net tot horens doeii

• 20 Januari 2010 - 09:25

Nel.cloosterman:

Hallo Nettie,je hebt al weer veel gezien en mee gemaakt. Het is zeker gezelliger met zijn tweetjes dan alleen. Je kunt dan met elkaar de dingen die je allemaal gezien en meegemaakt hebt bepraten.Ik heb zojuist de verslagen gelezen ongelooflijk wat jullie allemaal zien. Nettie je beschrijft je verhalen heel goed en uitvoerig.IK geniet er van.Wens jullie nog een goed vervolg van jullie zeer ondernemende reis, groeten van Nel Cloosterman

• 22 Januari 2010 - 16:19

Nel Cloosterman:

Netty vandaag mijn reis voor Australië geboekt.
    2 mei vertrek ik en 1 Aug.kom ik weer terug.Dus 3 maanden dat is dan 6 weken bij mijn broer in Rockhampton, Queensland en 6 weken bij mijn zus en zwager in Sale, Victoria.gaat alles nog goed met je en met je zus Mieke? Groeten van mij voor jullie beiden en nog veel interessante dagen.
    Nel Cloosterman