Good Morning Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Good Morning Bangkok!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Good Morning Bangkok!!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

08 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Het was een nogal bizar begin van onze reis: want wie verwacht nou dat ze heel Schiphol platleggen nadat wij al hadden ingecheckt en onze rugzakken hadden ingeleverd? Het zag er heel spooky uit op Schiphol: overal rode lichten van sneeuwschuivers en blazers, en alle inkomende vliegtuigen werden naar Dusseldorf of zo verwezen. Engeland zat ook helemaal dicht.We hebben een paar uur verdwaasd rondgelopen van hot naar her. Terugreizen naar Brabant was geen optie want ook de treinen rijden niet meer en we moesten - hoe dan ook - onze reis helemaal opnieuw bespreken. Dat betekende uuuuren in de rij staan. Maar we hadden geluk: de laatste 2 plaatsen op vlucht 0877 van KLM waren voor ons. De sneeuwbui was intussen over en er mocht weer worden gevlogen: ons vliegtuig werd vantevoren helemaal ingespoten met anti-vries (of zoiets). Ik denk dat dit een eenmalige ervaring was; dit maakt een mens niet zo vaak mee.
En toen moesten we opeens rennen om onze rugzakken nog mee te kunnen sturen. Maar dat was niet nodig want ook deze vlucht had een flinke vertraging opgelopen en uiteindelijk stegen we zo rond half 12 's nachts op. Rechtstreeks naar Bangkok en dat was een meevaller. Eind goed, al goed.
We hebben allebei nog wat kunnen slapen onderweg dus bij aankomst konden we meteen op verkenning uit.
We zitten natuurlijk op KaoSan, het toeristisch gedeelte van Bangkok.
Vanmorgen werden we tot onze schrik pas om 10.00 uur wakker (dat is bij jullie 04.00). Ons Miek had al een (te kleine) rugzak gekocht en die moest eerst worden geruild. Maar om 12 uur al zaten we op de river Chao Praya om met de ferry naar de Wat Po en Wat Arun te gaan. Bij Wat Po hebben we maar meteen de meest riante kruidenmassage genomen die maar mogelijk is(en natuurlijk ook Thailands mooiste tempel bewonderd).Gelukkig is de temperatuur hier meer dan uitstekend : rond de 30 graden en op onze terugtocht hadden we een fikse onweersbui. Die hebben we afgewacht in locaal eettentje aan de rivier. Met de boot heen dus tevoet terug: intussen was het stikdonker en vonden we onze weg terug langs de amulet market en over het inmens grote universteitsterrein (binnendoor). Kwamen langs een reisbureau en hebben daar gelijk onze treintickets naar Chiang May gekocht: morgenvroeg om 07.00 uur vertrekken voor een 12 uur durende reis. Het is hier erg gezellig in Lambutristreet, veel toeristen en veel bars. Nou als ons Miek andere verhalen heeft, dan heeft een van ons tweeen gelogen.
Voor een check: miekehuvenaars.waarbenjij.nu
Groetjes van ons en tot over een paar dagen.

• 08 Januari 2010 - 16:59

Sil, Pas, Bram En Bo:

Wat een geluk dat jullie toch konden vliegen !! Laat jullie vakantie nu maar beginnen. Geniet ervan.

Liefs van ons

• 08 Januari 2010 - 20:48

Bianca:

Hoi Nettie,

Nou dat scheelt inderdaad wel zo'n graadje of 40 !! Gelukkig dat het al met al toch nog meeviel...Veel plezier met z'n tweetjes en maak er iets moois van (maar dat is jou wel toevertrouwd!)

Groetjes, Mark, Kevin, Shane en Bianca

• 08 Januari 2010 - 23:23

Lucy:

Nettie
    Happy holiday's
    Snow and cold here till Thursday for sure .
    Enjoy your nice weather
    Love Lucy xoxo

• 09 Januari 2010 - 08:05

Dory:

Ook van ons een hele goeie reis gewenst en geniet van al het moois en van het zonnetje.

Groetjes Dory.

• 09 Januari 2010 - 14:39

Nellie:

Hoi Nettie en Miek,
    geniet van jullie reis,met mooi uitzicht punten en cultuur.
    Het is hier bere koud,met stuif sneeuw en harde wind voelt aan als -12 graden.
    dus veel plezier.

• 10 Januari 2010 - 17:37

Sandra:

Ha mams, Azie klinkt weer erg goed, zeker die massages. Wij zijn nu een week thuis maar zouden het geen probleem vinden om morgen weer een reis van een paar weken te maken. Dus geniet ervan en blijf zo'n leuke verslagen sturen.

Liefs Sandra

• 11 Januari 2010 - 14:26

Corrij Guus:

hallo samen
    geniet van alles en mooie dagen toegewenst groetjes
    guus corrij

• 09 Februari 2010 - 13:08

Jo :

nettie en mieke een hele goede reis bedankt voor je mooie verhalen jo