Overwegend zonnig! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Overwegend zonnig! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Overwegend zonnig!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

05 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Het blijft een soort van thuiskomen hier in Bangkok. Heerlijk warm, en de zon houdt niet op te schijnen: pas tegen vijven, als het donker begint te worden verdwijnt de zon en komt Rambutri street tot leven. Zoals altijd zoek ik mijn onderkomen in het backpackers buurtje: gezellig maar vooral handig. Alles wat je nodig hebt is – om het hoekje- : het reisbureau, de winkeltjes, massage en pedicures, klerenmakers, tandartsen en apotheek. Als je verder weg wil moet je even naar de rivier lopen, of, om het hoekje, een taxi aanhouden. Zo ging ik eergisteren via de hele vieze khlongs (kanaal) naar Sukhumvit, het winkel centrum en dan naar een uitzichtpunt; dat werd de Baijoke tower, 304 mtr. Met een lift die in 3 minuten boven is. Alhoewel er nog 47 hogere torens in de wereld zijn was deze zeker ook de moeite waard. Het was de bedoeling om Bangkok by night te zien maar dat is niet gelukt; het koste erg veel tijd om mijn weg te vinden en er moet nog van alles geregeld worden zoals het visum voor Vietnam en een bus ticket naar Phnom Penh regelen (jawel, om het hoekje). De volgende dag was er tijd genoeg om naar een theatervoorstelling te gaan. Ik moest een keuze maken: een traditionele Thaise musical a la Albert Verlinde of het spectaculaire Calypso-cabaret. De dames van het ticket buro vonden de musical meer geschikt voor mij maar ik had al gekozen voor Calypso en dat was fantastisch, geweldig! De performers (dansers) zijn allemaal „Lady boys“ oftewel een travestieten.. Allemaal heel stijlvol, chique met een prachtige choreografie van een beroemde Duitser. En dan de omgeving! Aan de rivier, je kwam daar via een free shuttle boot en later op de avond weer terug met de taxi. Als iemand ooit in Camden (Londen) is geweest, daar lijkt het wel wat op: diverse warehouses waar van alles te doen, en te koop is. Vandaag de voorlopig laatste dag in Bangkok, morgenvroeg om half 8 vertrek voor een 12-uur durende busreis naar Phnom Penh met onderweg de grensovergang, Volgens het reisbureau hoef ik geen US dollars te hebben maar kan het gewoon in Thai baht. Gelukkig maar, want ik heb de volgende valuta al ergens in mijn rugzak : Vietnamese dongs, Cambodjaanse riels, Europese euro;s en dan nog de thaise kneut. Dit allemaal om jullie er nog even aan te herinneren hoe fijn het is dat wij thuis alles met de euro kunnen doen. Je moet er toch niet meer aan denken om telkens te moeten wisselen? Zo ziet mijn leven er dus nu uit: weinig avontuurlijks maar het gewone, alledaagse backpackers leventje.

• 05 Januari 2018 - 07:58

Tiny Van Den Berg:

Hoi Nettie,
    Het lijkt inderdaad allemaal op een gewoon alledaags leven net als hier. Met alle benodigdheden om de hoek, behalve dan de ZON. Hier valt de regen met veel te veel bakken uit de lucht (wij zijn hier al omringd door water) en veel modder vw een opengebroken weg. Geniet er maar van, nu het kan.. Let the sun shine in...

• 05 Januari 2018 - 08:01

Kees En Joke:

Heel fijn om iets van je te horen.
    Goede reis verder en genieten doe je al dus geniet lekker verder.
    Lieve gr van ons uitveen underdaad kletsnat Nederland.

• 05 Januari 2018 - 09:15

Hans:

Leuk om je te volgen, lekker rondreizen, goede reis verder Nettie en tot een volgend keer. Groetjes H@ns ui Schaijk

• 05 Januari 2018 - 09:17

Liesbeth:

Hoi tante Nettie,

Nou, dit klinkt toch behoorlijk avontuurlijk hoor! Ik volg je reis met plezier en wens je mooie avonturen.

Liefs, Liesbeth

• 05 Januari 2018 - 09:41

Berthie:

Hallo Nettie.
    Je bent dus weer in Bangkok. Mooi is het daar. Wij hebben er ook goede herinneringen aan.
    Nu dus op weg naar Phnom Penh.
    Ik wens je een goede reis en een ontspannende vakantie.
    Veel plezier.
    Berthie en Hennie

• 05 Januari 2018 - 10:07

Jeanette:

Hi Nettie,
    Leuk je weer te volgen op je reis. Hier is het inderdaad grauw en grijs, dus ik ben wel een beetje jaloers op dat zonnetje.
    Goede reis verder en tot het volgende verslag.
    Hartelijke groet, Jeanette

• 05 Januari 2018 - 11:15

Ria:

Dag Nettie, ik liep er net over te denken, waar zou Nettie zijn, ik zal haar een mailtje sturen. En wat een verrassing, zojuist krijg ik jouw bericht binnen zonder dat ik er iets voor gedaan heb, dank je wel voor je uitgebreide verslag, zo te zien gaat het allemaal naar wens en geniet je met volle teugen.
    Een goeie reis naar je volgende standplaats, 12 uur in een bus zou mij wel wat veel worden maar jij draait er je hand niet voor om. Veel plezier en hartelijke groet, Ria

• 05 Januari 2018 - 11:39

MIeke:

Hoi zus,
    Klinkt weer als vanouds, heerlijke relaxed met veel zon en lekker rondtrekken. Stilzitten is niks voor jou maar doe het rustig aan hè. Zoveel te langer hou je het vol;)
    Liefs Mieke

• 05 Januari 2018 - 13:48

Ardie Van Den Berg:

Wat fijn dat je geniet van de mooie reis en de zon. We hebben in Bangkok ook een travestietenshow gezien die was geweldig. We hopen dat je nog veel mooie dingen ziet in het Verre Oosten. Heel veel plezier en een mooie voortzetting van de vakantie.
    Groetjes Piet en Ardie

• 05 Januari 2018 - 16:14

Lucy :

Hi Nettie
    looks like you have a good begin for the new year ,nice and warm .
    Now here we have real cold weather and lots off snow ,but nice and warm inside .
    Enjoy your holidays ,and stay safe .
    Love Lucy xo

• 05 Januari 2018 - 19:36

Dorien:

Nou, zo alledaags klinkt het niet voor ons. Wat leuk om weer van alles te lezen. Ik geniet daar toch iedere keer weer van. Geniet er van.

• 06 Januari 2018 - 20:47

Toos De Louw:

Hoi Nettie het klinkt allemaal weer goed daar ginds, ik sta steeds weer versteld van jou activiteiten,'n tikkeltje jaloers,maar ja de leefdtijd hè.
    Fijn weer iets van je te horen,geniet ervan.
    p.s. Vanmiddag 'n gezellig onder onsje gehad, dat heb jij dan weer niet!!
    Mooi dat we je kunnen volgen.
    Doei!! Toos.

• 07 Januari 2018 - 20:14

Jeanne Brands:

Hoi Nettie, eindelijk tijd om jouw verslag te lezen. Mooi zeg. Fijn dat we je kunnen volgen zover van hier. Wat een heerlijk weer heb jij. Vandaag geen regen maar heel koude wind. We hebben genoten van het Nieuwjaarsconcert van Concordia in nieuwe stijl en elkaar een goed Nieuwjaar gewenst. Morgen gaan we de kerstverlichting weer opruimen. En dan begint het gewone leven weer. Ook de scholen gaan weer van start. Nettie, alle goeds nu je het nieuwe jaar zo mooi begonnen bent. Geniet en tot je volgend bericht. Groet Jeanne

• 16 Januari 2018 - 11:42

Mary Van Der Meer :

Hoi Nettie ik kon jou mail nietopen krijgen, wat heb jij straks veel te vertellen heel fijn dat wij jou kunnen volgen ,want wat jij allemaal mee maakt geweldig nog heel veel plezier en tot volgende mail Marietje