Leaving paradise! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Leaving paradise! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Leaving paradise!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

22 Juni 2015 | Indonesië, Ubud

Net gearriveerd in Ubud: Kolmen, mijn chauffeur ziet met afgrijzen waar ik terecht kom. Door allerlei tempels in aanbouw naar achter lopen en daar is het ietsje rustiger. De hele familie van Tude's homestay is aanwezig: pa, ma en de kinderen en opa en opa ook. Kolmen inspecteert mijn kamer en kijkt me aan: tja, zeg ik het is geen paradijs net als bij Mr Henk Swanenberg! Maar ik ben er dik tevreden mee. Want ik weet nu hoe het paradijs er uit ziet: zelfs zonder Adam en een appelboom. Stel je voor: een sprookjes-achtige tuin, met veel vijvers, prachtige beelden, diverse vogelverblijven, een zwembad en overal koele overkappingen met lekkere ligbedden. Om over het uitzicht maar niet te spreken.
Maar ook binnen is het schitterend: ontworpen door Jan de Bouvrie himself, en uitgevoerd door Mr Karan (onze gastheer). Overal hangen of staan kunstwerken, zowel binnen als buiten. Mijn hemelbed is maar liefst 2,50 bij 2,50 meter! Echt waar, ik heb het opgemeten door er in de breedte te gaan liggen, uitgestrekt en dan hield ik nog een halve meter over.
Hoe we daar terecht kwamen?? Ik had van Henk Swanenberg in Schaijk al het telefoonnummer van zijn manager, Mr Karan in Gianyar gekregen voor als ik hulp nodig had bij het verlengen van mijn visum. Nou dat had ik, want ik moest er maar liefst 10 dagen op wachten en een paar vervelende bezoekjes aan het emigratie-bureau brengen. Nu lag ik toch al plat in Denpasar vanwege mijn rug dus ik laat mijn paspoort alvast wegbrengen door een agent. Vervolgens heb ik Mr Karan gebeld en gevraagd of hij kon helpen. Ja dat kon want hij had toevallig een vriendje op het emigratiebureau. Dus mr Karan komt me ophalen en zegt, geef me je paspoort dan breng ik het weg. En dat was fout: ik had het niet weg mogen brengen want het zat al in de procedure. Niks meer aan te doen. Maar, zegt Karan, kom maar kijken naar Swan Villa want dat is veel mooier dat dit. Ik vraag Gerrie (uit Bangkok) of ze meegaat en toen we daar aankwamen drong Karan aan dat we zouden blijven. En dan konden we nog kiezen uit z'n hotel aan zee of Swan Villa. "because your are a friend of Henk". Ik zei nog: nee, ik ken hem alleen maar. Maakte niet uit we moesten blijven en dat kon voor dezelfde prijs als in Denpasar (250.000 rp). Tja en dat is een aanbod dat wij niet konden afslaan. En toen zaten we ineens in het paradijs. En als er iets goed is om je rug te laten herstellen dat kan ik jullie Swan Villa van harte aanbevelen. We kregen een chauffeur (Kolmen) en die liet ons een groot stuk van Balie zien de afgelopen 3 dagen: de hotsprings, de vader- en de moeder tempel, de Batur vulkaan, en natuurlijk de Aloe Vera Farm van "Mr Henk" (die overigens niet zelf aanwezig was). Ik had hem aan de telefoon maar vanwege het geluid (de zee, en de muziek) kon ik geen woord horen van wat hij zei. Karan zei dat hij zich mij niet kon herinneren. Ik: ja maar ik heb je tel.nr. van hem persoonlijk gekregen. Maar het was geen probleem wat Mr Karan betrof.
Nu zit ik in het toeristische Ubud en de man van mijn nieuwe onderkomen vroeg me : kom je echt van Swan Villa? Ik zei ja, ken je het? Nee, maar een vriend van een vriend wel en die vond het erg mooi.
Verder kan ik jullie nog vertellen dat , behalve Jan de Bouvrie, ook de Indonesische president daar te gast waren en oja, ook Fons de Poel, de verslaggever van de vierdaagse.
Karan vroeg of ik wist dat Fons : divorced his Saskia.
Ja zo hoor je nog eens wat. Morgen moet ik met de agent naar het emigratiebureau en dan hoop ik dat overmorgen mijn paspoort klaar is. Dan vertrek ik naar Lombok en kan ik eindelijk verder reizen. Alhoewel Bali natuurlijk ook prachtig is.
Maar mijn rug is dus echt genezen nu!!

  • 22 Juni 2015 - 09:49

    Silvie:

    Fijn mam, dat het weer beter is met je rug!! En bij terugkomst verdient Henk vast en zeker een mooie bos bloemen??!!

  • 22 Juni 2015 - 10:27

    Nelly:

    Tjeetje, zo maak je nog eens wat mee. Heerlijk toch, daar doe je het voor. En inderdaad de naam - cq. Henk himself - verdient zeker wel een bloemetje. Hopelijk heb je nu snel je paspoort. Wacht in spanning op je volgend verhaal.

  • 22 Juni 2015 - 10:41

    Nettie Van Der Venne:

    Ja, een bos bloemen is wel het minste, maar ik moet hem maar uitnodigen voor een lunch bij de Tieleman want ik heb wel wat uit te leggen vrees ik!

  • 22 Juni 2015 - 10:41

    Marian:

    Nou, mooi verhaal! Een geluk bij een ongelukje! Fijn dat de rug over is!

  • 22 Juni 2015 - 15:22

    Mieke:

    Heerlijk om als een koningin behandeld te worden, dat bevorderd het herstel wel extra snel natuurlijk. Ik meende jou al te mailen omdat wij al een tijdje niets meer gehoord hadden maar ik ben weer helemaal gerustgesteld. Wij vliegen zo meteen weer naar Lima, bijna einde van onze vakantie. Gisteren in Machu Picchu geweest, wat een geweldige dag hebben wij gehad. Een kers op de taart.
    Hou het recht, liefs Mieke en Peter

  • 22 Juni 2015 - 17:01

    Joke Bergers :

    Hoi nettie ik heb je avonturen gelezen prachtig wat jij allemaal meemaakt
    Geweldig toch geniet er van en kom gezond weer terug groetjes joke bergers

  • 22 Juni 2015 - 19:49

    Sandra:

    Ha mam, toch hartstikke leuk dat je daar bent geweest ? Niet alleen een luxe verblijf maar ook nog eens een prive chauffeur met sightseeing. En waar heb je Gerrie uit Bangkok leren kennen ? De foto's zijn weer ontzettend mooi.

  • 23 Juni 2015 - 00:00

    Nettie:

    Ik heb Gerrie leren kennen in mijn vorige hotel in Denpasar. Ze geeft in Bangkok Engelse les aan de Internationale school en woont daar al 25 jaar San. En thanks for taking care of my house!!!!!

  • 23 Juni 2015 - 17:25

    Han Van De Ven:

    Hoi Nettie, zojuist weer 2 reisverhalen van je gelezen. Ik heb ervan genoten, die rugpijn was natuurlijk minder. Geniet ervan en hopelijk geen rugpijn meer.
    Groetjes, Han

  • 23 Juni 2015 - 19:57

    Mary Van Der Meer :

    Hoi Nettie weer een spannend verslag wat jij allemaal mee maakt maar die Villa van Zwanenberg daar bof je wel mee . Ik denk dat je nog nooit in een hemelbed hebt geslapen geweldig toch...?? En het doet je rug ook goed ben heel blij dat de rug weer beter is en je nog verder kan genieten wat ben jetoch een Kanjer nog heel veel bekijken en mee maken en wij genieten ook van je verslagen dank je wel ook voor de mooie foto"s prachtig geniet er nog van en hopelijk stuur je ons nog wel een verslag. ,ik kijk er al naar uit Groetjes. Mary x x x x

  • 04 Juli 2015 - 13:54

    Jeanne Brands:

    Hoi Nettie, alles goed? Hier leven we ook in tropische warmte al is het geen Indonesië. Het gaat hier richting vakantie en alles wordt minder. Laat je weer iets van je horen. We zijn benieuwd.
    Hartelijke groet en alle goeds, Nico en Jeanne

  • 06 Juli 2015 - 22:26

    Jo:

    Hoi Nettie hoe gaat het? Laat weer eens iets van je horen ! Gr. H .en jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1827
Totaal aantal bezoekers 180878

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: