Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

26 Februari 2019 | Filipijnen, Busuanga

Nog nauwelijks bekomen van mijn Batad klim-avontuur vergeet ik helemaal om uit te zoeken wat ik zal doen bij aankomst in Manilla.
Slordig, want ik had tijd genoeg en heb de hele dag moeten wachten in Banaue. Gelukkig lossen sommigen problemen zich (bijna) vanzelf op. Bij de buren koop ik een busticket voor de nachtrit naar Manilla 's avond om 7 uur.

Als het donker is komt de bus aanrijden, de rugzakken gaan er in en daar gaan we. Zittend slapen lukt me nog steeds niet echt dus kom ik 9 uur later nog al brak aan in Manilla. Het is half 5 in de morgen of zo. Ik ikijk rond en zie een paar (nederlandse) meisjes en vraag of we samen een taxi kunnen nemen, zij zijn op weg naar het vliegvelld om naar het eiland Busuanga te vliegen. Ik besluit: dat is dan ook meteen maar mijn reisdoel. We delen de taixikosten en de aardige taxichauffer helpt me onderweg nog even aan een vliegticket naar Busuanga. Om half 10 kan ik vliegen en even later we worden gedropt bij het vliegveld en dan gaat het ineens erg snel: ik moet meteen inchecken want er is nog plaats in het vliegtuig dat nu klaarstaat. Ik raak de nederlandse meisjes kwijt want die zouden later pas vliegen.

Een uurtje later arriveer ik om 7 uur in de ochtend op het eilland Busuanga ruim duizend km verderop naar het zuiden en , nog geen 12 uur nadat ik uit Batad ben vertrokken.

Voorlopig einddoel is het stadje Coron en nog een uurtje later heb ik een plek in een slaapzaal in het Dayon hostel. Niet ideaal maar het dakterras met uitzicht op de zee maakt alles goed. Eerst maar eens een dagje bijkomen.

Daags erna reis ik verder op het erg mooie eiland Busuanga om een paar dagen in Bella Louise pension uit te rusten: met een lekkere ligstoel, uitzicht op zee, alweer een prima keuze. Maar de kers op de taart is toch de prachtige zonsondergang: samen met wat andere mensen geniet ik van het spektakel van het uitvliegen van de vleermuizen (of zijn het vleerhonden?). Bellla Louise is intussen zo vriendelijk om in de stad Coron een veerboot ticket voor me te kopen voor het vervolg van de reis: via Coron in 4 uur naar het volgende eiland Palawan. El Nido is de volgende stop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 180856

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: