Indonesie, het begin van de reis - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Indonesie, het begin van de reis - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Indonesie, het begin van de reis

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

28 Mei 2015 | Indonesië, Bandung

Altijd lastig als je 's nachts arriveert op een vliegveld. Omdat ik geen bevestiging van mijn geboekte hotel (Orchards Banda) had ontvangen liep ik van hot naar her over het vliegveld: Mrs Antonetta VandenBerg staat in mijn paspoort maar het is iedere keer weer een verrassing wat daar van overblijft. Na lang zoeken zag ik het: ANTONETTA VANDEN. Gevonden!
De reis verliep verder gladjes, geen lange wachtrijen bij het overstappen (wel veel km lopen) en de VISA bij aankomst was een peulenschil. Maar goed dat ik daarvoor niet 2x keer naar Den Haag ben gegaan (achteraf gezien had ik dat beter wel kunnen doen!!)
Dit is alweer de vierde dag op Java en het valt me tegen; met name het verkeer: het zit echt overal muurvast. Of je nou in Jakarta, Bogor of Bandung bent: het is niet leuk. Er zijn te weinig wegen en dus chaotische toestanden overal waar je komt. . Op deze manier kom ik niet ver, dus zo snel mogelijk de trein maar eens proberen. Jakarta heb ik intussen al vanuit het vliegtuig gezien en dat was meer dan genoeg: de stad is zo groot dat ik me daar niet aan waag. De tweede dag ben ik meteen doorgereisd naar Bogor. Helaas, ook helemaal verstopt en de beloofde botanische tuin is een grijs stofnest tussen al dat verkeer. Geen aanrader. Door naar Cipanas, een dorpje iets verder op met hot springs. Daar loop ik een dag rond met mijn ziel onder mijn arm en besluit om dan met de bus naar Bandung te reizen. Tot mijn spijt rijden we niet door de bergen maar helemaal terug tot aan Jakarta, in files van 7 rijen dik en onze bus chauffeur probeert telkens om via de berm vooruit te komen. Dat lukt niet en na 5 uur ploeteren ben ik eindelijk in Bandung. Daar vind ik zowaar een leuk guesthouse met de naam Venice Beach, een rustig plekje midden in de stad.
Tijdens mijn eerste wandeling valt de eerste bui met bakken uit de hemel. De bezienswaardigheden heb ik niet kunnen vinden maar dat kan natuurlijk aan mijn gebrekkige orientatie-gevoel liggen.
De 4e dag vertrek ik uit Bandung, eerst een stukje met de bus en dan, hoera, de trein. En eindelijk zie ik dan hoe mooi Java ook kan zijn: prachtige landschappen en ik krijg er plezier in. 't Zal tijd worden.
Nu voelt Mrs Berg zich weer kiplekker en zeker 20 jaar jonger: de warmte doet haar oude botten goed en alle kwaaltjes zijn als bij toverslag verdwenen.
PS de mensen zijn allemaal wel erg aardig, ook niet onbelangrijk.

  • 28 Mei 2015 - 14:06

    Jo Van Hout:

    Hallo Mrs Berg zoals ik begrijp is de reis tot nu toe goed verlopen , en ga je( 20 jaar jonger) er naar ik hoop een mooie tijd van maken .Geniet er van , en we kijken uit naar volgende foto, s en berichten H, Gr. Jo

  • 28 Mei 2015 - 15:46

    Kees En Joke Kreijtz:

    Hoi Nettie(zo heet je voor ons).

    Leuk om wat van je te lezen het is nog niet heel spannend maar
    dat komt misschien nog.
    Kees moet 15 juni links gedotterd worden.
    En ik heb een aanrijding gehad .
    Ik was met de fiets en een auto heeft van mij gewonnen.
    Ribben gekneusd en de fiets kapot verder valt het allemaal mee.

    Gr vanuit Vlissingen.

  • 28 Mei 2015 - 19:27

    Peter En Mieke:

    Hoi Nettie
    Grappig van die naam ik heet hier nl Maria Van. Ik zie wel je bent weer helemaal op je best. Wij zijn nu in de Colca Canyon in Cabanaconde. Net aangekomen.
    Dat wij elkaar nu op deze manier op de hoogte houden is wel grappig.
    Veel reisplezier.
    Liefs Peter en Mieke

  • 28 Mei 2015 - 20:31

    Sandra:

    Ha mams, zo te horen /lezen zijn alle zenuwen weer weg en zit je al helemaal in het reis ritme. Is Indonesie tot nu toe te vergelijken met andere Aziatische landen ? Lekker genieten en tot het volgend reisverslag (of mail).
    Liefs Sandra

  • 28 Mei 2015 - 20:44

    Dorien:

    Hoi Nettie, wat heerlijk om te lezen dat je weer helemaal je draai hebt gevonden en dan ook nog meteen 20 jaar jonger. Heel veel plezier en geniet er maar van.
    Kees en Dorien

  • 30 Mei 2015 - 19:33

    Toos:

    Hoi nettie(mr.Berg)Fijn dat je het zo naar je zin hebt,was ik ook maar zo stoer,maar helaas.
    Ik hou het dit jaar maar op Kroatie, ik wens je een hele mooie tijd,en zie je graag weer terug, maar dan als een jonge meid.Gr. Toos.

  • 31 Mei 2015 - 13:05

    Marian:

    Hallo Nettie, klinkt allemaal goed! Ja, we dachten al dat je het zou bevallen. Mooie natuur, hè! Lees wee met plezier je verslagen!
    Groetjes van ons twee

  • 01 Juni 2015 - 13:23

    Mary Van Der Meer:

    Hoi nettie je bent weer helemaal in je sas zie ik het is daar geweldig mooi geniet er van meisje want je bent nog jong 20jaar jonger lekker he mooi verslag dank je wel fijn dat wij zo allemaal mee kunnen genieten nog veel succes en tot mails
    X x x x x

  • 16 Juni 2015 - 20:39

    Joke Kapteijns:

    Hoi Nettie,

    Zojuist je verslagen gelezen. Leuk om je weer te volgen.
    Ga gewoon door met genieten van je prachtige reis!

    Lieve groetjes Joke Kapteijns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 180849

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: