Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

03 Januari 2013 | Sri Lanka, Negombo

De laatste dag: morgenvroeg vlieg ik om half 10 via Chennai terug naar Mumbai. Daar nog 2 dagen wat rondkijken en op maandagmorgen 01.40 via Munchen weer terug naar Amsterdam.
Sri Lanka is niet mijn favoriete vakantieland, alhoewel het een mooi, schoon land is met vriendelijke mensen en prachtige stranden. Moeilijk uit te leggen: misschien is het de Indiase sfeer die ik hier mis.
En natuurlijk heb ik er bewust voor gekozen om niet alle oude steden te bezichtigen: Dambulla, Pollenaruwa en Sigrya heb ik overgeslagen.
Misschien maar goed ook want ik had Kandy nog maar goed en wel achter me gelaten toen in alle genoemde steden (incl. Kandy) overstromingen (landslides) waren. Op 17 december om precies te zijn, vielen daar 49 doden,en waren ca 100.000 mensen dakloos. En het aller-allervreemdste vind ik nog dat ik dat pas 1 week daarna hoorde van een toerist (en die wist het ook niet zeker). Als je er naar vroeg kreeg je een ondudielijk antwoord maar er werd zeker niet dramatisch over gedaan.
Nu ik hier in Negombo zit lees ik kranten en waarempel: het staat op de voorpagina. Met een foto van de president die eten uitdeelt aan ontheemden en hun beloofd dat ze ergens anders land krijgen om hun huis te herbouwen. Dat wordt niet door iedereen geaccepteerd.. Stel je voor: Sri Lanka heeft ca 17 miljoen inwoners en is de helft (?) groter dan Nederland. En stel je voor als dit in Nederland was gebeurd: het land zou stilstaan bij ons!
Zodoende zit ik nu al voor de 7e dag op/aan het strand. Niet slecht, maar zeker geen paradijs: daarvoor zie ik dan weer te veel. Bv de 5 jongens die hier werken - 14 uur perdag/7 dagen per week/nauwelijks een vrije dag - verdienen daar 100 dollar per maand mee.
Overigens is het wel leuk om de hele tijd nieuwe mensen te zien gaan en komen. Iedereen heeft wel een reisverhaal.
Oud en Neuw was net een film: de baas heeft "iets" met Leo uit Belgie. Er loopt een mooie dame in groene zijde uit de Oekraine, dan is er zielige Rodney uit Engeland, de broer van de baas, een dwerg, Franzosen en Duitsers.Er werd gedanst op mooie oude Lankaanse muziek. Voor 1200 roepees mocht je net zo veel eten en arrack (gin?) drinken als je maar wilde: ik kon er 2 verdragen en toen dacht ik echt dat ik figurant was in een wel hele vreemde film. Ik heb de 12 uur niet gehaald en ben eerder naar bed gegaan.
PS. het begint net weer te regenen in het paradijs!

  • 03 Januari 2013 - 10:01

    Henk:

    mooie fotoos . goeie reis terug

  • 03 Januari 2013 - 11:12

    Nelly:

    hoi nettie, dit was wel een echte uitrust vakantie voor je, he.
    Hoor graag snel je verhalen enz.

  • 03 Januari 2013 - 12:30

    Marian:

    Geniet nog even daar, het blijft hier grijs. Ik zag dat het in India sinds 40 jaar niet zo koud was geweest als nu. Hoop dat je daar geen last van hebt (het is zo groot, het zal wel niet overal koud zijn). Goede reis terug! En bedankt voor al je mooie foto`s en verhalen!

  • 03 Januari 2013 - 12:32

    Jet Van Boekel:

    Hallo Nettie
    Wat een mooie bruidsparen heb je op de foto gezet !!!
    exotisch dat kun je zien prachtig daar houd ik van .
    we hebben weer genoten van je reisverhalen .
    We wensen je een goede reis naar Schaijk
    We wensen je een Zalig Nieuwjaar .
    gezondheid geluk en vriendschap
    En tot ziens in het zwembad .
    hartelijke groeten van Richard en Jet

  • 03 Januari 2013 - 13:36

    Ben:

    Hallo Nettie,

    Van Milda en mij de beste wensen voor 2013.
    Nu weer lekker naar Luijtenbroek!

    Groetjes
    Ben

  • 03 Januari 2013 - 14:12

    Lucy :

    nice pictures again Nettie .
    Have a nice couple off days yet ,and a good trip home .
    love xo.

  • 03 Januari 2013 - 17:33

    Kees En Joke :

    Hoi Nettie.

    We zullen blij zijn je weer te zien.
    Want dan is alles goed gegaan.

    Gr en tot gauw.

  • 03 Januari 2013 - 17:55

    San:

    Ha mams,

    Al 7 dagen op het strand ? Nee dat zegt eigenlijk al genoeg van Sri Lanka of waren je boeken te spannend ? Had je niet een vlucht eerder terug naar India kunnen nemen ? Geniet dan nog van de laatste dagen in het drukke India en tot maandag !

    Liefs Sandra

  • 06 Januari 2013 - 11:09

    Jo :

    Nettie een goede reis terug ,en weeraan je nieuwe uitdaging werken tot SNEL JO

  • 06 Januari 2013 - 13:44

    Berthie:

    Hoi Nettie,
    de laatste dagen in zicht..... geniet daar nog van.
    We hebben je met belangstelling gevolgd op je reis. Vooral Sri Lanka; omdat we daar zelf een rondreis hebben gemaakt.
    Kom je ons nog eens je verhalen vertellen?
    Nog de beste wensen voor 2013 en een goede reis terug.

    Groetjes van Berthie en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 180823

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: