Aan het eind van de weg en weer terug!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Aan het eind van de weg en weer terug!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Aan het eind van de weg en weer terug!!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

14 Januari 2012 | India, New Delhi

Drie dagen geleden bereikte ik letterlijk het eind van de weg: Kanyakumari (Cape Comari) op het meest zuidelijk punt van India. Aan alle kanten omgeven door 3 oceanen: Bay of Bengals, Arabian Sea en Indian Ocean. Ik heb even getwijfeld of ik de laatste week aan het strand zou doorbrengen, maar die twijfel duurde maar kort: langer dan 2 dagen, hoogstens 3 hou ik dat niet vol in een badplaats. Dus ook nog maar het laatste stukje gedaan: 87 km naar het puntje. Een goeie beslissing want Comari is zoveel interessanter dan een badplaats volgepakt met toeristen. Ook hier viel er iets te vieren: weer duizenden pelgrims die volgepakt in jeeps, versierd met oranje vlaggen arriveren.En allemaal willen ze met de veerboot naar het eiland met fort. De hele dag door stonden er letterlijk kilometers mensen in de rij, pal in de zon, geduldig te wachten tot ze aan de beurt waren.
Evenzovele kilometers met kraampjes om iets te verkopen! Wat een feest en wat een vrolijkheid. Ik ging de andere kant op, naar de grote kerk en het kleurige dorpje eromheen. Ook daar viel weer iets te beleven: in de kerk werd het mariabeeld voorzien van een prachtige nieuwe jurk, op een versierde auto geplaatst en zo in processie naar een ander kerkje gebracht. Ik kreeg bloemen in mijn haren en raakte volop in gesprek met een groepje vrouwen. En een leuk meisje van 18 dat net was getrouwd, haar man was door haar ouders uitgekozen en ze vond dat heel normaal, want je hebt respect voor je ouders, zei ze. Overigens had ze wel een leuke, iets oudere man.
Gisteren, vrijdag de 13e, met een privebus naar mijn laatste standplaats, Madurai. Samen met een Italiaans stel en wat Indiers zouden we om 6 uur hier arriveren, nou mooi niet dus. Eerst nog 1,5 wachten voor de bus vol is, en halverwege een klapband. Gelukkig wel over een 4-baans snelweg maar het was half 9 toen ik in een stikdonker, overvol Madurai arriveerde. Gelukkig wel voor het hotel, waar ze nog net een klein kamertje over hadden, ik kon internetten en zelfs nog wat eten.
Over Madurai zal ik nog een apart verhaal vertellen want ik heb- helemaal per ongeluk- het mooiste voor het laatste bewaard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

South India

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2012

Happy Pongal!

14 Januari 2012

Aan het eind van de weg en weer terug!!

10 Januari 2012

Opmerkelijk!

04 Januari 2012

Een regenachtig Oudjaar!

29 December 2011

Door de backwaters van Kerala
Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 180804

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: