Pummeling en Pampering in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Pummeling en Pampering in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Pummeling en Pampering in Chiang Mai

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

11 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

" Doe niets wat ik ook niet zou doen" dat kreeg ik verschillende keren te horen toen we vertrokken.
Niet dat ik me daaraan stoor maar ons Miek en ik zoeken de activiteiten in Chiang Mai wel uit: want wie gaat er nou 'n Fish therapy doen? Wij dus, ja we waren echt zo gek gisteren. Ik had Floortje Dessing al eens bezig gezien bij "3-op-reis" en het leek ons allebei wel leuk om uit te proberen. Je steekt dus je (eerst gewassen) voeten in een aquarium en dan komen er honderden kleine visjes op je voeten en benen zitten en eten het dode vel en allerlei andere viezigheid op. Dat zou ergens goed voor zijn, maar ik ben vergeten waarvoor ook al weer.
Maar het kan nog gekker hier: wij zagen een stelletje de vis-therapie doen tijdens het internetten! Is dat niet volkomen geschift? We lopen hier nu voor de 2e dag rond en hebben het goed naar ons zin. Gisteren (zondag) waren er wel 3 zeer uitgebreide markten verspreid over de stad en we hebben ze allemaal gezien. Tussendoor nog een massage dus zo'n dag vliegt voorbij.
Dat heet dus pummelen en pamperen, oftewel jezelf lekker verwennen.
Vandaag hadden we een kookcursus, alhoewel dit voor mij al de 4e keer was blijft het altijd erg leuk en iedere keer weer anders. We zaten in een groepje met mensen uit Frankrijk, Zuid-Afrika en Alaska.
Wat went een mens snel want ook lange treinreis van eergisteren naar hier, Chiang Mai, viel zeker niet tegen. We kregen op tijd ons natje en droogje en altijd en overal ontmoet je weer leuke mensen. Dit keer was dat Jurgen Huiskens (www.jurgenhuiskens.com) een kunstfotograaf die verhalen mag schrijven voor diverse overheids-instanties (aids, prostitutie) Deze keer wilde hij iets meer weten over toeristen. Wij dus. Genoeg gespreksstof voor 12 uur! Voor morgen staat er een trekking (wandelen, vlotvaren en iets met olifanten). Daarna gaan we door naar het uitsterste noorden van Thailand en kijken daar of we nog een dagje China doen.
Zo, jullie hebben weer een aardige indruk van ons doen en laten.
Ons Miek kan met geen mogelijkheid heimwee krigen lijkt me.
En dit verslag wordt ook nog eens in stereo naar jullie verzonden!
Tot over een paar dagen!

• 11 Januari 2010 - 14:20

Peter:

Denk je niet dat Mieke een heel klein beetje heimwee krijgt? Op 9 februari of zo?

• 11 Januari 2010 - 14:40

Marian:

Jullie hebben het tempo erin! Fish therapy = Psoriasis therapy, had ik toch mee gemoeten.
    groet Marian en tot je volgende verhaal.

• 11 Januari 2010 - 19:25

Dory:

Is weer erg leuk om te lezen en klinkt allemaal erg gezellig. Lijkt me kei lekker zo in zo'n bak met vissen pootjebaden.
    Geniet ervan!

Groetjes Dory.

• 13 Januari 2010 - 11:12

Nelly/henk:

wauw,jij en ook je zus schrijven heel beeldend. wij blijven het zeker volgen,hoewel vanaf 25-1 op afstand,zoals je weet.