Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

23 September 2009 | Marokko, Marrakesh

Na 3,5 uur vliegen zette Ryanair ons dichtbij de stad Marrakech aan de grond. De paspoortcontrole deed er bijna net zo lang over, dus zag je een tjokvolle hal met toeristen die ogenschijnlijk geduldig op hun beurt stonden te wachten. Maar uiteindelijk konden we zo rond half 8 in bus 19 stappen die ons voor de deur dropte. Hotel Foucould aan het gelijknamige plein. En mooier nog: vlakbij het enorme plein Djemaa El Fna. Dit plein loopt tegen de Avond vol met allerlei rare vogels: slangenmensen,verhalenvertellers,gokstandjes en vooral veel eettentjes: echt heel spectaculair om over dit plein te flaneren. Wat ons vooral opviel was dat het schoon was: Afrikaans en toch schoon is heel bijzonder voor ons. Eigenlijk is het een mengeling van Arabisch en Afrikaans. En lekker warm ook: zo rond de 30 graden. Vanmorgen hebben we het palais de Bahia bezocht, we zijn er gevlucht vanwege het enorme aantal toeristen. Daarna hebben we nog wat gewandeld door de smalle straatjes en daarna geluncht op een lekker koel dakterras: Zometeen moeten we nog even terug naar het vliegveld, omdat de pinautomaat van Henk zijn pasje heeft opgeeten. Lang leven de ING bank.Ik laat het hierbij want het is weer flink even wennen aan de Franse toetsenborden: horen jullie Henk niet vloeken achter mij?