Your home away from home! - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu Your home away from home! - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Nettie Venne - WaarBenJij.nu

Your home away from home!

Door: Nettie

Blijf op de hoogte en volg Nettie

09 Januari 2009 | Thailand, Kamphaeng Phet

Zo noemt Mr Charin zijn guesthouse: je eigen huis ver weg van huis. Maar muggen zijn er nu niet op Luijtenbroek da's zeker. Toch ziet Mr Charin's verblijf er erg grappig uit, en ook erg vreemd: ik zit dit te typen in een "wannemolen". Waarschijnlijk weten alleen de Brabanders wat dat is. Vreemde stoelen ook, en uniek want zo zag ik ze nooit.Gemaakt van (beschermd?) teakhout, volgens de Lonely Planet wordt dat gesmokkeld vanuit Birma (Myanmar).De Thaise regering schijnt dat oogluikend toe te staan. Teakbomen kunnen wel 200 jaar oud worden zegt Mr Charin. Hij heeft z'n guesthouse omgebouwd tot een jungle, inclusief de muggen. Maar da's geen probleem, want hij komt me zelf in smeren met antimuggenspul. En zet een fan neer. En een brandende citroenkaars. Ik krijg het een beetje benauwd van zoveel vriendelijkheid. Morgen maar verder trekken. Ik zit ik zit nu helemaal alleen in de "jungle" (mdden in de stad Kamphaeng Phet). Vanmorgen zijn de andere gasten. een Australier en een Hollandse vrouw vertrokken. Ze vroegen me of ik met hun wilde reizen maar dat heb ik beleefd geweigerd. Ik mocht vandaag een fiets lenen om naar het Historical Park te gaan. Een erg leuk fietstochtje met een inmens groot park, weinig toeristen en natuurlijk halen de tempels het niet bij die van Ankor Wat in Cambodia. Ja dat krijg je als je al veel gezien hebt van de wereld. Niet dat ik dat vervelend vind want het reizen op zich is al leuk genoeg en het contact met de mensen maakt alles goed. Vanmiddag heb ik een tijdje engels gegeven aan de eigenaresse van een koffie cafe. En foto's gemaakt van een heel jong moedertje met een pasgeboren baby aan de ingang van een van de tempels: ze verkocht vogeltjes in een kooitje. Een erg trieste manier om je brood mee te verdienen lijkt me. Ik gaf haar wat geld en liet haar de foto's zien van Bram. Tja, wat moet je anders?
Maar het reizen gaat erg goed: luxe aircon bussen die je overal brengen waar je maar wil. Eergisteren, in Ayutthaya ontmoette ik een Duitser die een jaar door Asia zou kunnen fietsen als hij van 30 euro per dag zou moeten leven. Tot nog toe lukte hem dat aardig van 10 euro per dag.
Ik ben iets meer kwijt want ik neem de bus en af en toe een massage. Maar mijn AOW is ruim voldoende om te overleven. Verder is er niet zo veel spannends te melden. De foto's plaats ik later wel want dit is een pc die bijna net zo oud is als al die Wats!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nettie

De werkelijke ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken van nieuwe landschappen, maar in nieuwe ogen hebben. Marcel Proust, A la recherche du temps perdu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 180872

Voorgaande reizen:

29 December 2018 - 10 Februari 2019

Filipijnen 2019

31 December 2017 - 15 Februari 2018

Op weg naar de horizon

31 December 2016 - 31 Januari 2017

Thailand 2017

25 Mei 2015 - 12 Juli 2015

Indonesia

29 December 2013 - 17 Februari 2014

Maleisia, Laos en Thailand

30 November 2012 - 08 Januari 2013

Sri Lanka en Zuid India

04 December 2011 - 18 Januari 2012

South India

01 Februari 2011 - 01 Maart 2011

Fly Brazil!

06 Januari 2010 - 10 Februari 2010

Thailand, Laos en Cambodia 2010

22 September 2009 - 13 Oktober 2009

Magisch Marokko

01 Januari 2009 - 16 Februari 2009

Thailand, Laos en Cambodia 2009

Landen bezocht: